Welcome

Aruspika is a way of reading in little everyday things the deepest feelings, such as the emotions that come from the heart, that keep us going on and guide us in the decisions of life. It’s our way to tell thees emotions by music.

Two words hide in our band name: first one is acoustic, the sound that marked our songs since the beginning, based on Maria Ghelfi’s voice with Marco Zoccarato’s acoustic guitar; the second word is haruspices, the ancient oracles that could see into the future. We don’t pretend we can see into the future, but we love to think that Aruspika could be a good auspice for a future full of music and beautiful emotions.


_______________________________________________________


Aruspika
 è il nome della nostra band e per noi è anche un modo per leggere nelle piccole cose di tutti i giorni i sentimenti più profondi, cioè le emozioni che vengono dal cuore, che ci fanno andare avanti e ci guidano nelle scelte della vita. Il nostro modo di raccontare queste emozioni con la musica.

In questo nome sono nascoste due parole: la prima è acustica, il suono che ha caratterizzato le nostre canzoni fin dall’inizio, cioè la voce di Maria Ghelfi accompagnata dalla chitarra acustica di Marco Zoccarato; la seconda parola è aruspici, gli antichi oracoli che prevedevano il futuro. Noi non pretendiamo certo di poter leggere il futuro, ma ci piace pensare che Aruspika sia un buon auspicio per un futuro pieno di musica e di belle emozioni.

Join our mailing list for the latest news

Inserisci la tua email qui sotto per ricevere le nostre news

Previous events

Add message
No messages